Hizmetlerimiz 17 Eylül 2024, 15:49
ÜYELİK VE HİZMET BİLGİLENDİRMESİ
1-Ülkemizdeki mevcut işsizlik oranına rağmen sektörümüzde Vasıflı ve Vasıfsız eleman bulmakta çok ciddi sıkıntı yaşamaktayız. Bu konunun çözümü için İşkur ve ilgili bakanlıklarla temasa geçilmesi ve sorunun çözülmesi (Görsel ve yazılı medyada yer almasının temini)
2- Yabancı çalışan işçi eleman gerçeğine kalıcı çözümlerin bulunması örnek yabancı bir işçi çalıştığı işyerinde en az 1 yıl çalışma zorunluluğu olmalı işverenin insiyatifin de ülkemiz ve şirket ekonomisine fayda sağlıyor ise işverenin insiyatifini görüşü alınarak uzun süreli çalışmasının yönetmeliklerle garanti altına alınmasının temini.
3- Çalışan ara eleman işçi ve ustalara yıllar önce olduğu gibi BONSERVİS yada benzeri bir belgenin tanzim edilmesi işten ayrıldığında bu belgeye sahip olan elemanlar daha kolay işbulacaklardır.
4- Sektörden emekli olmuş uzun yıllarını vermiş olan mutfak ve salon şeflerinin istihdam edilmesi eğitici ve öğretici tecrübelerini aktarmalarının temini
5- Günümüzde çok yaygın ve gün geçtikçe artmakta olan online satış panelleri (Yemek Sepeti, Getir, Trendyol) ve benzeri firmaların komisyon oranlarının adil ve makul bir seviyeye getirilmesi.
6- Komisyon kartları (Edenred , Sodexo, Multinet, Token, Metropal) ve benzeri firmalardan komisyon oranlarının adil ve makul bir seviyeye getirilmesi.
7- Sektörümüzün en önemli sorunlarından olan adrese teslim motor kurye ve benzeri ulaşım firma ve bireysel kişilerin ücret politilkasının adil ve makul bir seviyeye getirilmesi. Emniyet müdürlükleri trafik daire başkanlıkları ile görüşülerek trafikten men ve bağlamalarının önüne geçilmesinin temini bu vesile ile hem iş kaybı maddi kaybın önüne geçilmesi.
8- Yeni işletme açan meslektaşlarımızın belediyelerde yaşadıkları işyeri açma ve işletme ruhsatlarının alınmasındaki zorlukların kaldırılması ve kolaylaştırılması.
9- Mesleki yeterlilik belgesi, kobi vasfı belgeleri hibe, teşvik kredi alımlarındaki zorlukların kaldırılması bu konuda sendika üyelerimize ayrıcalık tanınması ve kolaylaştırılması
10- İşveren ve işçi arasındaki hukuki münasebetler işten kovulmalar ayrılmalardan doğan haksız uygulamaların adil ve makul bir seviyeye getirilmesi.
11- Sendikamız bünyesinde bulunan hukuk departmanımızdan tüm üyelerimizin kurumsal sorunlarında çözüm odaklı faydalanmalarının temininin sağlanması.
12- Üyelerimizin çalışanlarının iş disiplini hijyen ve mesleki konularda eğitim verilmesinin temin edilmesi.
13- Üye işyerlerimizin güncel modern mutfak ve salon ekipmanları adisyon takip sistemleri gibi yeniliklerden haberdar edilmesi.
14- Üyelerimizin işletmelerinin dezenfektan işyeri ilaçlama, haşere ile mücadelesinde son teknolojiyi kullanan ve işini iyi yapan firmaların tavsiye edilmesi.
15- Üye işyerlerimizin hammadde un, tuz, sebze ve ambalaj, hijyen ve bilumum ihtiyaç maddelerinin alım maliyetlerinin çok yükselmesinden dolayı birinci elden (tarladan, fabrikadan) gibi toptan alımının yapılması sağlanacaktır.
16- Üye işyerlerinin Turis üyeleri ile diyalog içinde olmaları başarı hikayelerini tecrübelerini bölgelerindeki gelişmeleri (bu bölgede x mutfağa ihtiyaç var) gibi paylaşımları birbirleri ne tavsiye etmeleri ve yatırım için doğru bölge bulunmasına yardımcı olacaktır.
17- Üye işletmecilerimizin en büyük sorunlarından bir tanesi de tatil davet düğün bayram gibi etkinliklere katılamamaları cenazeleri olduğunda işyerlerini kapalı tutmaları ve benzeri durumlar için sendikamız bünyesinde nöbetçi bir ekip oluşturularak herhangi bir işletmecimizin yokluğunu aratmayacak şekilde işletmenin iş kaybı yaşamaması için gerekli ekibin oluşturulması planlanmaktadır.
18- Üye işletmelerimize giriş bölümünde görünecek bir şekilde bu işletme TURİS üyesidir pankart asılarak tüm kamu kurum ve kuruluşlarından gereksiz yere baskı uygulanmasının önüne geçilecektir.
19- Üyelerimizin görsel yazılı ve sosyal medyada tanıtımlarının arttırılması için çalışılacaktır.
20- Ülkemizde istihdamında çok büyük paya sahip olan hizmet sektörümüz valilik, büyükşehir ve yerel belediyeler il ilçe tarım müdürlükleri kamu kurum kuruluşları tarafından sahipsiz bırakılmıştır. Bu konu ile ilgili tüm bakanlıklarla, valilik, büyükşehir belediyeleri, yerel belediyeler il ilçe tarım müdürlükleri, kamu kurum kuruluşları ile Türkiye genelindeki tüm meslektaşlarımızın sorunlarını konuşup çözüme kavuşturmak için toplantılar düzenlenecektir. Bu sayede kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri ile yakın sıcak ilişkiler içinde olacağız.
21-Sektörümüzdeki tüm işyerlerinin ziyaret ve denetlenmeleri başarılı temiz hijyen kurallarına uygun kaliteli hizmet veren meslektaşlarımıza başarı ve teşekkür belgesi verilmesi sağlanacaktır.
22- Sektörümüzdeki haksız rekabet yapan hijyen ve kalite kurallarına uymayan işletmelere uyarı ihtar ve ceza verilmesi.
23- Kamu kurum ve kuruluşlarının yetkililerinin bölgelerindeki Turizm Lokanta Kantin Kafeterya ve benzeri işyerlerini ziyaret etmeleri selam vermeleri sıcak bir bardak çaylarını içmeleri işletmecileri ve çalışanlarını moral motivasyon olarak yüceltecektir.
Saygılarımızla,
TURİS YÖNETİM KURULU ADINA
Muzaffer GÜVENÇ